Bijna weer vertrokken - Reisverslag uit Knokke-Heist, België van Rudy - WaarBenJij.nu Bijna weer vertrokken - Reisverslag uit Knokke-Heist, België van Rudy - WaarBenJij.nu

Bijna weer vertrokken

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy

16 September 2015 | België, Knokke-Heist

SCROLL DOWN FOR ENGLISH

Nog net niet, zondagmiddag vertrek ik naar Schiphol en maandag 11.15 uur ga ik weer de lucht in naar mijn tweede vaderland.

Welkom aan de nieuwe volgers van deze blog (je kunt mijn vorige avonturen ophalen via de linkerbalk), en voor de mensen van het eerste uur: het wordt toch altijd weer iets nieuws. Natuurlijk kun je je ook uitschrijven als je het intussen welletjes vindt.

Gemengde gevoelens bij dit vertrek voor 3 maanden? Och, 9 maanden ... Europa, zal ik maar zeggen, waren goed ingevuld, boeiend en dus bron van veel genoegen. Dus hoop ik van Suriname hetzelfde. Bij elk vertrek is het afscheid nemen, maar ook weer oude en nieuwe kennissen ontmoeten. En waar ik veel belang aan hecht: de wereld is o zo klein geworden dankzij het wereldwijde net. Dus wie heeft nog een excuus om niet even te mailen, chatten, skypen, viberen, facebooken, whatsappen? Dat deed ik de laatste 9 maanden intens met Suriname, en dat zal met België, Nederland, Frankrijk,... nu niet anders zijn.

Er is een wel een nieuw element: als contactpersoon voor België van Stichting Projecthulp Suriname zal ik nu (met veel enthousiasme) de stagiairs van de Gentse hogescholen begeleiden, die gekozen hebben voor een stage in Suriname, en meer bepaald voor 'mijn dorp' Kajana. En de vrijwilligers in het algemeen die naar Kajana willen komen. En hopelijk vinden zij het ook interessant om hier alvast een voorproefje te krijgen.

Rest me nog om iedereen hartelijk te danken die Kajana materieel en financieel steunt door een storting op het rekeningnr. van stichting Degi Hati, heel in het bijzonder Davidsfonds Westkapelle met hun benefiet-kerstsamenzang (rekeningnr. te verkrijgen op eenvoudig verzoek via mail). En de oud-collega's van het gemeentebestuur, speciaal de mensen van de dienst Informatica, die de computerlessen op Kajana mogelijk maken.
_____________________________________

Dear followers,

Monday 21st I'm off again for Surinam.
Please let me know in a comment below if you are still interested in an English translation. I'll be glad to go on with the English version, as long as I know anyone reads it.

  • 17 September 2015 - 08:53

    Sarah:

    Hallo Rudy,
    We spraken gister nog over je, dat je vast gauw zou vertrekken! Een hele goede reis en voorspoedige aankomst gewenst vanuit herfstachtig Groningen. Tot ziens in Kajana!
    Hartelijke groet
    Sarah, Remko, Lars en Joris

  • 17 September 2015 - 09:48

    Ikke Van Oostende:

    Prettige, welvarende reis toegewenst!
    Een zalig, heet, zwoel verblijf!
    Gezond en wel terug over 3 maanden!
    EN! Niet vergeten prachtige herrinneringen mee brengen voor de jaloerse thuisblijvers!

    Het allerbeste W...

  • 17 September 2015 - 10:45

    Marleen Dujardin:

    Hey Rudy,

    Leuk om weer iets van je te horen !!!
    Een goede reis en een schitterend verblijf in je 2e vaderland.
    Geniet !!!!!!!!
    Marleen

  • 17 September 2015 - 22:43

    Martine En Jo:

    Beste Rudy,

    Wij wensen je van harte een goede reis en zullen met veel belangstelling jou perikelen in Suriname volgen.

    Geniet van je verblijf in je 2de thuisfront.

    Martine en Jo ( Amorc Brussel)

  • 18 September 2015 - 09:26

    Kelly Pollet:

    Goede reis Rudy en stel het zeer goed!

    groetjes Kelly

  • 18 September 2015 - 12:40

    Manu:

    Blij nog eens van je te horen.Vroeg mij al af of je weer zou vertrekken !!Alvast veel succes met al wat je onderneemt in Kajana.Ik ben fier op inwoners die dergelijke initiatieven nemen.

  • 18 September 2015 - 18:40

    Wilfried:

    Een goede reis en vergeet S&Z niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Vrijwilliger bij Stichting Projecthulp Suriname in Kajana, Gran Rio, Boven-Suriname

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 29093

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 21 December 2013

Vrijwilliger in Suriname / Volunteer in Surinam

Landen bezocht: